Božica Jelušić: NOUVEAU RICHES (KAK SE TO PRI NAS DELA)

NOUVEAU RICHES (KAK SE TO PRI NAS DELA)

Mješine i trbušine, trepavice, gebisi:
Nisi li za trpezom, ti pseto, nigdje nisi!
Križevi i monstrance, iz kaleža srk popij:
Isuseka pod vodu, sakrij ga i potopi!

Šalovi bijeli, kravate i značke na reveru:
Ne pitaj ovdje za ukus i ne mari za mjeru!
Nouveau riches mi smo, jedna birana kasta:
Naša će biti zadnja i reći ćemo: “Basta!”.

Država nam je majka, a mi smo joj ljubimci:
Kovači lažnoga novca, zvijezde i prvotimci!
Nacionalne boje mi nosimo na dresu,
U Nedođiji negdje imamo pravu adresu!

Što porezi, čist račun, neka pravila glupa?
Mi igramo po svome i držimo se skupa!
Ako plemeniti nismo, ipak smo isto pleme,
Ne bojimo se suda, kletve ni anateme!

Da novac kuglu vrti, to je već svima jasno:
Uz vlasti i u masti, provodimo se krasno!
Znamo kad je trenutak i gdje je prava strana:
Tko s nama nije, za njeg’ su konopac i grana!

Kažu da ulica nešto buči i da se buni:
Pusti ih, to su budale, pederi i pijuni!
Da vrijede više od slame i sirovoga pruća,
Puhali bi u našu tikvu iz punih pluća!

Ovako- tko ih šiša, vucibatine bijedne!
Smirit će se kad novi porez na vrata sjedne!
Daj, na bok me obrni, zaspat ću sad ko klada:
U Dembeliji našoj stoljetni spokoj vlada!

Oglasi