BULGUR ČETIRI LONCA

Piše: Eduard Pranger

Svojedobno, duže me vrijeme jedan poznanik nagovarao da kupim komad zemlje pored njegove vikendice, uz rijeku Kupu. S roštiljadom je uvijek išla i dobra porcija nagovaranja:
– Stari, pogledaj ovaj raj! Sat vremena od one gradske gužve, a mir i tišina, čisti odmor za dušu. Kupa na sto metara. Evo, susjed prodaje ovaj komad ispod mene, pa ako hoćeš, pitam ga…
– Ali to je iza tvoje kuće, na nizbrdici, nema prilaza, struje, vode, samo šuma.
– Pa ja ti dam prolaz preko moje parcele, frendovi smo, priključiš se žicom na moj stup, a možeš i na moj bunar staviti hidrofor. A kad ćeš graditi, ja sam ti tu; sve znam oko betona i šalanja, to ti je jednostavno. Raskrčimo šumu i idemo!
Iskreno, naslušao sam se tih priča o gradnji kuća: održavanju, košnji korova, beskrajnim nadogradnjama i dodatnim ulaganjima i nisam se dao nagovoriti. Snubio me još jedno vrijeme pa je odustao. Moja je filozofija bila jednostavna, za dva-tri roštiljanja u prirodi uvijek sam se mogao nekako snaći i bez debele investicije.
Prošlo je od tada dosta vremena i prošli tjedan sretnem ja njega u gradu, odemo na kavu. Ispričali jedan drugom što nam se u međuvremenu izdogađalo. Pitam ga za vikendicu:
– Čuj, ona tvoja viksa, mogli bi jednom kakav roštilj zapalit tamo, ha?
– Aaa, prodao sam ti ja to…
– Ma daj, zašto?
– Aa pusti, s tim samo pizdarije. Čuj, svako malo moraš nešto u nju ulagat, ne živiš tamo pa je sve puno vlage. Onda, dođem tamo i cijelu subotu se jebem s travuljinom da bi u nedjelju lijepo došla ekipa iz Zagreba, popila i požderala pa doma, a ja i žena, spremaj iz njih. Onda padne kiša i drugi tjedan korovčine opet do krova! I ajd šišaj ponovo. Onda, već su mi maznuli četiri televizora, dva frižidera, škrinju… Ne znam koliko sam samo miksera i blendera tamo odnio. Utičnice su mi povadili, jebote… Oni domaći, to su ti sve lopine, kradu što stignu, samo gledaju kad ću za Zagreb… Pa sam posadio nešto krumpira, natjerala me ova moja, i kaj? Dođem a ono sve krcato zlaticama, pojele mi sve. Veli žena, ne bumo ih špricali, pa hajde ih ti lovi po polju i trpaj u staklenke. A krumpiri? Kad sam ih povadio manji nego kad sam ih upiknuo u zemlju. Strava. I jebote, dva Golfa sam spizdio na tu kuću; prikolica i vuci cigle, crijep, građu, grede na krov, tovari vreće cementa… Odu amortizeri. I taman kad misliš sve sređeno, rikne hidrofor. Počneš nešto kuhati, hop! Nema jebene struje! Vukojebina stari, malo-malo pa nestane… I da ti ne pričam, fino sam ti ja to prodao i preporodio se, buraz.
I tako, naručili mi još po jednu putnu i rastali se. Kad god ga se sjetim, sjetim se i te priče, ali i roštilja koji je znao napraviti zbilja maestralno. Ja nemam vikendicu pa sam ovaj put odlučio skuhati nešto drugo, nevezano uz ovu storiju.

SASTOJCI (za 4 osobe)

• ½ kg puretine, prsa (može i batak, krilo)
• 20 dag bio bulgur pšenice (kupljeno u Sparu)
• 2 srednje velike zrele rajčice, izrezane na četvrtine
• 1 narančasta i 1 žuta paprika izrezane na kockice od 2 cm
• 2 VŽ djevičanske svinjske masti
• Kockica maslaca
• 1 limun
• 4 mlada luka, tanko narezana
• šaka mladog graška
• 30 dag brokule, izrezane u cvjetove
• Sol, papar

UMAK

• 2 dl kečapa
• 2 VŽ Worcestershire umaka
• 2 VŽ kiselo-ljutog umaka
• 1 VŽ harissa ljute paste
• 1 VŽ meda

PRIPREMA

U manjoj posudi sa strane, na masti pržio sam rajčicu, grašak, papriku i mladi luk oko 10 minuta dok nije uvenulo i dodao prstohvat papra. Izvadio sam povrće u zdjelicu i u istu posudu ubacio sastojke za slatko-kiselo-ljuti umak te kuhao 10 minuta. Istovremeno sam u drugu posudu u ključalu vodu ubacio bulgur, kuhao 5 minuta, ostavio ga u vodi 10 minuta pa procijedio, posolio, dodao svježi mladi luk i osušio. U trećoj posudi sam prepekao puretinu tek da dobije finu smećkastu koricu, namazao je maslacem i odložio sa strane u ostatku od pečenja. U četvrtu, dublju posudu, ubacio sam u umak, povrće mladi luk i sok od limuna te sve zapaprio i posolio pa lagano i na najmanjoj vatri miješao još oko 5 minuta. Meso sam narezao na tanke trakice i ubacio na kraju te servirao na tanjure uz bulgur koji sam ukrasio s (na pari kuhanom) brokulom. Salata: zelena + krastavci, maslinovo ulje i sok od limuna, sol.

Oglasi