BLACK SWAN ala ČAJKOVSKI

Piše: Eduard Pranger

I sad, znam da ću neke rastužiti, ali život je život, neke su stvari jednostavno takve kakve su. Na primjer, zavrneš vratom guski i svi će pitati na koji ćeš je način pripremiti, ali učiniš li to s onim nešto dužim labudovim, eto ti osuda i zgražanja. Možda je to zato što mi ljudi neke stvari previše idoliziramo pa nam je tako labud pravi simbol ljepote, ljubavi i vjernosti, no znanstvenici Instituta Ivo Pilar dokazali su da se te ptice ipak itekako razvode i razdvajaju, pa ta priča ne pije vodu.
Labudovi u svijetu imaju svakojake statuse. Recimo, od 12. st. svi labudovi u Velikoj Britaniji svojina su Krune i zaštićeni su dok je u Novom Zelandu tijekom sezone lova na pernatu divljač dozvoljeno upucati jednog labuda dnevno tako da gurmani tamo nemaju problema. Po čemu paun vrijedi više od svinje? Zar samo zato što ga se u našoj kulturi ne običava jesti? Pa svinja je milion puta inteligentnija i privrženija i mogla bi nam biti skoro ravnopravan prijatelj, zašto je onda ona njami? U nas, u Lici možete bez problema naručiti pohane medvjeđe šape ili odreske od vepra, ali su zato žutokljuni i crvenokljuni labudovi zabranjeni.
Tko su ljudi koji određuju koje su životinje zaštićene, a koje ne? To su oni koji pišu zakone, a zakoni redovito izlaze u Narodnim novinama. Slučajno ili ne, u njima se ne spominje i crni labud pa zato, evo recepta koji se izravno tiče baš njega.

SATOJCI (za 2 osobe)

• 2 odreska crnog labuda (prsa, cca. 300-400 g svaki)
• 1 luk
• 10 dag šampinjona
• 1 dl maslinovog ulja
• 2 dl bijelog kvalitetnog bijelog vina
• ½ MŽ mljevenog kumina
• ½ MŽ mljevenog korijandera
• ½ MŽ mljevenog ružmarina
• 2 VŽ sušenih grožđica
• Prstohvat sušenog tucanog čilija
• 1 kockica maslaca
• 1 limun (kora i sok)
• Sol, crni papar

PRIPREMA

Meso sam marinirao; posuo paprom i posolio, nježno potapkao kuhinjskim čekičem, složio u posudu, zalio uljem i vinom, pokrio plastičnom folijom i stavio u frižider.
U šalicu kipuće vode ubacio sam grožđice, na tanke trake narezanu koru limuna i njegov sok. Sitno sjeckan luk popržio sam minutu-dvije u maloj posudi za pirjanje, dodao začine pa posolio i zapario. Dodao sam grožđice i limun i pirjao dok luk nije omekšao (oko 15 minuta).
Vodu sam dodavao po potrebi. Kad je smjesa zgusnula maknuo sam s vatre i štapnim je mikserom pretvorio u jednoličan gladak umak.
U debeloj rebrastoj tavi od gusa zagrijao sam maslinovo ulje te pekao odreske i to samo 3-4 minute sa svake strane (zalijevajući ih marinadom, po potrebi). Gotove, premazao sam ih maslacem te stavio poklopljene u mikovalnu da se relaksiraju (kuhari bi rekli: opuste, odmore) i upiju vlastiti sok, ali ne više od desetak minuta . Na masnoći od pečenja popekao sam kratko šampinjone i dodao ih umaku. Servirao sam uz njoke uz dodatak obične zelene salate. Vino po izboru.
Na kraju, znam da bi mnogi da ne znaju što jedu lizali prste nakon ovog finog jela, ja sam iz čisto praktičnih razloga labuda zamijenio purom. Iako se radilo o puno manje elegantnoj i srcedrapajućoj ptici, rezultat je bio fantastiča.

Oglasi