KREM JUHA OD BROKULE I EGZOTIČNO PILE S PAČJIM JAJCIMA

Piše: Eduard Pranger

Negdje sredinom proljeća, ima tome dvije godine, stigne mi SMS: „daj me stavi na popis za sutrašnji koncert, hvala“ Broj nepoznat, bez imena u poruci. Ja odvratim: „Okej, stavljen si.“ Nepoznati mi zahvali i ja zaboravim slučaj. Otprilike mjesec dana kasnije: „daj me stavi na popis za sutra, možeš i marinu brusar, to mi je cura“. Ja odgovorim: „Sređeno :)“. Na ljeto, stignu dva SMS-a, sad je nepoznat netko tražio da na popis pored njegove cure stavim još jedan par prijatelja i ja, što ću, odgovorim da je sve sređeno, ali memoriram broj pod imenom „Popis“. Usred godišnjeg stigne poruka od Popisa: „sutra sam u rijeci pa ti mogu pogledati klimu“, a ja odgovorim: „ne treba, već sam sredio“.
Ispričam ja ženici sve to, a ona zaključi da sam bezobrazan jer tko zna koga već pola godine vučem za nos. I onda, gledajući spot jednog pjevača na TV, ja se sjetim: imao sam prijatelja koji se iz nekih razloga nije javljao godinama te sam ga skoro i zaboravio. Moje je ime isto kao i njegovog bratića kojeg sam upravo gledao, poznate estradne zvijezde. Kod koncerata postoji posebna lista za VIP i prijatelje da ne bi morali plaćati upad i zaboravljeni moj frend samo je tražio da ga stavim na svoju listu. Okidač za prisjećanje bila mi je ona klima, Popis je, naime, bio šef malog servisa za postavljanje klima uređaja.
I ništa, ja sve zaboravim kad negdje na jesen, ponovno SMS: „daj mi ako možeš sredi sutra za zg arenu, idem ja s curom, ona se zove anita lovrić, išao bi i buraz sa ženom petra vrdoljak, hvala!” Ja normalno odgovorim da je sve sređeno, a on napiše: „evo, puno te pozdravlja buraz i ako bilo šta trebaš od varilačke opreme, javi, on se bavi time“.
Dugo se nije javljao i već sam pomislio da me provalio kad neki dan, baš sam pripremao ručak, s nepoznatog broja – SMS. Evo kako je tekla prepiska:
– kad počinješ sa svirkom?
U kuharskom zanosu nisam se odmah sjetio tko je, pa odgovorim:
– Svirkom?
– dodjes popit nesto s nama ako si tu…
– Tu sam, ali tko je to, nemam memorirano?
– toni, tvoj bratic, ovo mi je novi broj
– U guzvi sam, drugi put. Stavio sam vas na popis, uzivajte 🙂
I tako, sve se vratilo u normalu; moj frend pripremi za koncert, a ja kuhanju.

SASTAV (za 4 osobe)
Za juhu
• glavica brokule
• 1 luk
• 2 mala krumpira
• 2 češnja češnjaka
• 1 VŽ kurkume
• 2 VŽ rižinog brašna
• ½ dl maslinovog ulja
• 200 ml vrhnja za kuhanje
• sol, papar, prstohvat svježe sjeckanog peršina

Za glavno jelo
• pola većeg pileta
• 1 kg krumpira
• 4 pačja jaja
• 5 dkg pršuta
• 2 VŽ garam masale (mješavina nekoliko začina)
• 3 VŽ djevičanske svinjske masti
• prstohvat mljevenog ružmarina
• sol, papar

PRIPREMA
Brokulu sam skuhao u dvije litre vode, a na maslinovom ulju popržio sitno sjeckan luk pa kad je omekšao dodao sam rižino brašno rastopljeno u šalici vode te uz miješanje pjenjačom postepeno zalijevao vodom od kuhane brokule. Dodao sam brokulu, kurkumu i vrhnje za kuhanje te na laganoj vatri kuhao oko 5-6 minuta. Nakon toga, štapnim mikserom sve skupa sam propasirao i ugasio plamen. Narezao sam vrlo tanko dva manja krumpira (kao za čips) i ubacio u još vrelu juhu, dodao sitno sjeckan češnjak i peršin, posolio i zapaprio pa sve ostavio po strani.
Dok se kuhala juha, iz hladnjaka sam izvadio piletinu koju sam dan prije marinirao u garam masali. Krumpir sam krupnije narezao, posolio, u dubokoj posudi rastopio mast i sve promiješao. Dodao sam pile, malo ga okrenuo u masti i obložio pršutom, sve posložio za pečenje i ubacio u zagrijanu pećnicu na temperaturu od 180 stupnjeva. Kad je pile bilo pečeno, a krumpir omekšao, posuo sam ga mljevenim ružmarinom i sve vratio u toplu ugašenu pećnicu do pečenja jaja (pačja jaja su veća, masnija, ali puno slađa od kokošjih) i pripreme obične zelene salate.
Kad je sve bilo servirano došao je SMS od Tonija koji se zahvaljivao. Pokazao sam ga ženici, a ona me samo prijekorno pogledala. Ja sam bio zadovoljan i sretan; ručak je ispao savršeno, a uz to – već godinu i po, ni sam ne znam kako, uspijevalo mi je usrećiti prijatelja (i njegove prijatelje), a da on o tome nije imao blagog pojma

Oglasi