Jovica Drobnjak – Portreti suvremenika

Jovica Drobnjak: Alfred Pal

Piše: Marijan Grakalić

Namjera fotografskog portreta Jovice Drobnjaka ne svodi se samo na dokumentaciju nečijeg lica ili izraza iako je ona posve razvidna, već se na svakoj fotografiji tog ciklusa osjeća i ono manje jasno treperenje mehanike svjetla i njegove topline koje pretpostavlja da se iza nijema pogleda i šutljivih ili stisnutih usana krije ono nešto što je važno za sve. Provokacija je tu u drugom planu. Izbor i način fotografiranja nastoji svakog od aktera vratiti ponajprije samom sebi i to odmah, naravno, prije nego što taj netko dosjeti da je tek ideja koja se gleda ili se pokrije nekom sjenom ne bi li tako pokušao zavarati i objektiv i prošlost.

Najbolje se to uočava na portretima pokojnih Predraga Matvejevića i Alfreda Pala. U njima se tu ogleda sva unutrašnjost i njezina prisutnost usklađuje sve ostalo na kompoziciji fotografije. Istodobno izbjegnuta je poza da fotografija bude u službi ostvarena nekakve nestvarne veličine mjerljive patetičnim ili slavodobnim brojevima, pa se gledajući sada njihova lica ustvari stiče dojam kako se radi o umjetničkom postupku kojim se odbacuje svaka obmana.

Cijeli ciklus ”Portreta suvremenika” je složen zato jer je nastao za potrebe novinskih redakcija, ali i ravnomjeran u onom smislu u kojem je fotografsko portretiranje estetsko odrješenje pa zato pogled može s lakoćom potonuti u nečije lice bez da se umara ili da odustane. Na ovim fotografijama nema nikakvih proturječja niti fragmentacije. One su svaka za sebe cjelina i svjedočanstvo o prisutnosti, sviđalo se to nekome ili ne.

(Izložba je postavljena u Galerijskoj sobi Marije Braut, Cinkuš, Metačka 9., Gornji grad)

Jovica Drobnjak: Predrag Matvejević

Oglasi