Biti ništa velika je stvar

Nije veliki Meša Selimović u pravu: najgori ljudi nisu ulizice, to je itekako mučan “posao”, najgori su, ipak, prenemagači.
Stalno se prenemažu, muke Tantalove su to. Imaju tri fikusa i onda posude sto eura, dvaest za hranu i osamdeset za batlera. Stalno prišivaju sebi zasluge i pamet i hrabrost, lucidnost i humanizam, obavezno naglase intelekt, edukaciju i urođenu inteligenciju.

A godine idu i jako su pristojni prema meni. Prenemagači posebno. Ustaju u mom prisustvu i persiraju me. Blesav kakav jesam, prvo sam pomislio da sam jebač veliki, rođeni guru i tako to, onda su mi sugerirali da sam sve stariji i to je to.
I onda im velim : ne prenemaži se, zaštiti se, život je boks, nije balet, zaštiti se cinizmom, opali po sebi, nagrdi se.
Biti ništa je velika stvar.
Reci da si ništa. Nitko i ništa. Pojma nemaš, ne znaš, nemaš, nisi bio, ni vidio, nemaš karijeru, titulu, ništa realno nemaš. Nemaš posla. Ni para.
Spasi se čovječe: izreci to – biti ništa velika je stvar.

Valja preživjeti.
Uzdignute glave.

 

Oglasi