Vjersko nasilje kao uvod u totalitarno društvo

12631494_935281739888228_7033143981525030619_n

Prolife udruge provode nasilje nad tradicijom društva i ovdašnjeg shvaćanja vjere. Isto kao vehabije u Bosni.

Piše: Dragan Markovina (Telegram)

Situacija u Hrvatskoj je takva da zemlja još uvijek nije gospodarski isplivala iz krize, da se predsjednica bavi porijeklom čokolada, desničarski militantni uz podršku lokalnih zajednica oživljavaju simbole ustaške države, a političke zvijezde postaju ljudi koje je teško doživjeti ozbiljno u bilo kojem kontekstu.

Za to vrijeme aktivisti koji se protive pobačaju prilažu Ustavnom sudu dopunu tužbe iz 1991. godine, pokušavajući zaustaviti razvoj društva i znanosti. Iako je već iz ovako sažetog prikaza jasan potpuni besmisao takvih nastojanja, ključno pitanje koje se postavlja je zbog čega to rade i što žele?

Najjednostavniji i ujedno najtočniji odgovor je taj da žele čitavom društvu nametnuti vlastita svjetonazorska shvaćanja, preciznije govoreći žele stvoriti totalitarno društvo u kojem će njihova shvaćanja važiti za univerzalna i biti jedina dopuštena zakonom. Nedopustivost i opasnost ovakvih nastojanja je toliko očita da je posve nejasno zbog čega značajan dio društva posve ignorira ove pokušaje, praveći se da ih se to ne tiče.

Nasilje nad lokalnom vjerničkom tradicijom

No, prije nego se posvetimo tom pitanju, vrijedi napomenuti kako ponuđeni odgovor na prethodno pitanje ne omogućuje da se u potpunosti razumije o čemu se ovdje radi. Ove inicijative zapravo žele nametnuti hrvatskom društvu posve drukčije shvaćanje religije i njezinog sudjelovanja u javnom životu, od tradicionalne prakse koja u njemu postoji. Iako bismo već i o samoj tradicionalnoj ulozi katolicizma u društvu i ulozi Crkve u javnom životu danas trebali kao društvo ozbiljno porazgovarati, ovo za što se zalažu pobornici zabrane pobačaja ide daleko iznad toga.

Sva ta nastojanja idu ka uvođenju vjerske države i suštinski nema nikakve razlike između takvog nasilja nad tradicijom hrvatskog društva pa i ovdašnjeg katolicizma, u odnosu na jednako takvo nasilje nad lokalnom islamskom tradicijom koje u Bosni i Hercegovini provodi vehabistički pokret. Činjenica da u Hrvatskoj to rade u suvremenim odijelima, dok se u BiH uvodi arapski stil odijevanja ne čini nikakvu bitnu razliku u ovim procesima.

Oglasi