Hrvoje Kraljević: Drš se konjske guzice!

1-a-hb

Za sve one koji ovo nisu znali, a i one druge da ponove gradivo.

Razmak između željezničkih šina u SAD je točno 1,4351 m. Zašto toliko?
Zato što je toliki razmak između željezničkih šina britanske železnice.
Budući da su željeznice u SAD-u počeli graditi Englezi, upotrijebili su i u Americi istu mjeru.
A zašto su u Engleskoj upotrebljavali tu mjeru?
Zato što su prvi vagoni u Engleskoj izrađeni u radionici koja je prije izrade vagona proizvodila kočije.
Za železničke vagone su upotrijebili isto podvozje koje su prije koristili za kočije.
Zašto su za podvozja kočija upotrebljavali baš tu mjeru (1,4351 m)?
Zato što je razmak kotača na kočijama bio prilagođen starim europskim putevima koji su imali tu širinu.
Zašto su putevi imali baš tu širinu?
Zato što su puteve napravili stari Rimljani tokom svojih osvajačkih pohoda.
Njihove dvokolice s konjskom zapregom imale su tu mjeru.
A zašto su rimske dvokolice imale baš tu mjeru?
Zato što su zapregu konstruirali tako, da je bila široka točno onoliko koliko su zahtijevale dvije konjske guzice.
Konačno:
Američki space shuttle ima dva rezervoara za gorivo (SRB -Solid Rocket Booster), koje izrađuje firma Thiokol u saveznoj državi Utah .
Inženjeri koji su projektirali rezervoare htjeli su napraviti šire, ali su bili ograničeni širinom željezničkih tunela kojima je prolazio vlak s rezervoarima. Širina tunela je određena razmakom šina.
Zaključak:
Najnapredniji primjer američke tehnologije je zasnovan na temelju širine guzice rimskoga konja!
Trebalo bi ovo  poslati kompletnoj državnoj upravi i dokonim majmunima koji mijenjaju zakone i pravilnike svaki čas, uz napomenu:
“Drž’te se konjske guzice!”

Oglasi